Kun hätä on suurin, voi pienikin apu pelastaa elämän
Kun ihmisen elämä on veitsen terällä, voi pienikin myötätuntoinen ele ja kuunteleva, ymmärtävä korva pelastaa hengen. Seuraavat katkelmat ovat nimettömiä asiakaspalautteita Mieli ry:n ylläpitämän Kriisipuhelimen ja Sekasin-chatin asiakkailta.
”Päivystäjä oli empaattinen, mutta kuitenkin jämäkkä, ja osasi valaa uskoa, että elämää kannattaa vielä elää, ja että voin selvitä vaikeuksistani. Teki todella hyvää kuulla, ettei elämäni ole sittenkään täysin pilalla, vaikka siltä tuntuu. Sain myös rohkaisua pahasta kriisistä huolimatta elää normaalia elämää.”
”Mulla on jo rauhallisempi olo tän keskustelun jälkeen. osasit esittää just oikeet kysymykset ja jotenkin niiden avulla oli helppo päästää kivusta irti.”
”Kiitos kovasti sinulle! Helpotti niin paljon, kun pääsin juttelemaan tästä jonkun kanssa, että alkoi itkettää. Nyt on paljon parempi olla!”
”Ei kestänyt kauaa kun vastattiin puhelimeen, mikä oli kiva. Aluksi jännitti ihan sikana soittaa. Kun vastattiin ni ahdisti se et täytyy oikeesti puhuu, mutta meni ohi ja jäi hyvä mieli.”
”Tiesin kokemuksesta että tänne kannattaa jonottaa vaikka odotus onkin pitkä.”
”Kiitos teidän työpanoksesta. ❤Teette älyttömän tärkeetä ja hienoa työtä. En tiedä miten oisin selvinny joistain tilanteista ilman sekasin-chatiä. Teidän tekemä työ voi pelastaa ihmishenkiä. Teidän tekemä työ; kyky kuunnella, kohdata ja keskustella, on ihan korvaamattoman arvokasta ja toivon että jokainen sekasin-tiimin jäsen tietää sen. Te teette maailmasta paremman paikan. Olkaa ylpeitä itsestänne ✨muistakaa kiittää itseänne siitä että teette tätä työtä. Lähimmäisen rakkautta parhaimmillaan ❤”
P.S. Kaikki verkkosivuillamme julkaistut tarinat ovat oikeilta ihmisiltä tosielämästä. Nämä katkelmat ovat nimettömiä asiakaspalautteita MIELI Suomen Mielenterveys ry:n Kriisipuhelimen ja Sekasin-chatin asiakkailta. Kuvassa puolestaan Pipsa, joka lahjoitti kasvonsa kaikille niille nuorille, jotka meidän sivuillamme kertovat tarinansa joko nimellään tai ilman.