Ajankohtaista

Puhelimitse tehtävässä varainhankinnassa äänen huoltaminen on ensiarvoisen tärkeää.

Jokaisen ääni on yksilöllinen. Ihmisen persoona ja temperamentti vaikuttaa ääneen monella tavalla. Äänenkäyttöä voi harjoitella ja kehittää oikeaan suuntaan ottaen huomioon varainhankinnan puhelimitse.

Puhelinmyynti, telemarkkinointi ja varainhankinta puhelimitse ovat aliarvioituja töitä Suomessa. Osittain tilanne johtuu koulutuksen puutteesta ja taidosta käyttää omaa voimavaraa eli ääntä oikein oikeassa tilanteessa.

Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n pitkäaikainen työntekijä Minna Ilmaniemi tekee työkseen varainhankintaa puhelimitse ja lisäksi kouluttaa yhdistyksen sekä sen tytäryhtiö Kantele Varainhankinta Oy:n työntekijöitä käyttämään ja huoltamaan ääntä oikealla tavalla.

Minnalla on pitkä kokemus äänen käytöstä laulunopettajataustansa ansiosta. Jo ensimmäisellä koulutuskierroksella Helsingin, Joensuun ja Jyväskylän varainhankintatoimistoissa saatiin aikaan hyviä tuloksia. Useiden henkilöiden perusvirheet äänenkäytössä saatiin korjattua ja moni sai arvokkaita neuvoja äänen kestävään käyttöön.

Minnan mielestä on tärkeää, että äänestä kuulee henkilön persoonan, eikä omaa ääntään pidä muuttaa teennäiseksi. Persoonallinen ääni tekee vaikutuksen ja saa puheen kuulostamaan luontevalta ja luonnolliselta.

Puhelintyössä ääni joutuu kovalle koetukselle ja äänen huoltoa jatketaan Suomen Kansanterveysyhdistyksessä ja Kantele Varainhankinnassa säännöllisesti järjestettävillä koulutuksilla.

  Minna Ilmaniemi
Kuvassa Minna Ilmaniemi
Takaisin